Bemiddeling

Bemiddeling staat centraal bij de aanpak van Modero. Naast de wettelijke plicht om schulden te innen, houdt de gerechtsdeurwaarder rekening met de persoonlijke situatie van de schuldenaar. De invordering bij Modero gaat geleidelijk, geeft de schuldenaar ademruimte en garandeert betere resultaten.

Het belang van bemiddeling

Het Gerechtelijk Wetboek legt minimale en maximale invorderingstermijnen op. Modero verkiest een doordachte boven een snelle invordering. Agressieve inning leidt tot structurele problemen zoals armoede, waardoor schuldenaars de vordering maar gedeeltelijk kunnen terugbetalen. Zo’n aanpak levert alleen maar verliezers op. Daarom voorziet Modero contactmomenten om een aangepast traject vast te leggen. Dat verhoogt de effectiviteit van de inning en helpt de tegenpartij bij zijn doorstart.

Tijd voor dialoog

Modero gelooft in het oplossen én voorkomen van betaalconflicten. Daarom hanteren we een uniforme aanpak met ruimte voor bemiddeling. We gaan na welke verwachtingen bij de opdrachtgever leven en welke betalingsmogelijkheden de klant heeft. Het afbetalingsplan dat daaruit volgt, levert op lange termijn een beter resultaat op voor alle partijen.

Efficiëntie dankzij slimme monitoring

Ruimte voor dialoog in het invorderingstraject kan alleen met een waterdichte opvolging. Daarom stellen we voor elk dossier KPI’s in zodat we op het juiste moment actie ondernemen. Dankzij die slimme monitoring volgen onze medewerkers elk dossier stipt op en kunnen ze tegelijk extra aandacht besteden aan dossiers die moeizaam verlopen.

Automatisatie en agendabeheer

De aanmaak van dossiers verloopt waar mogelijk geautomatiseerd en volgens een vooraf bepaalde flow. Bovendien werken we met een geavanceerd agendasysteem dat de dossierbeheerder een overzicht geeft van de nog te behandelen dossiers. Daardoor kan Modero de focus leggen op een kwalitatieve benadering van dossiers.

Oplossen en voorkomen van betalingsproblemen

Modero wordt vaak ingeschakeld in conflictsituaties. Contact met de klant is dan de eerste stap om een bestaand probleem te ontmijnen. Daarmee creëren we ruimte voor een andere oplossing dan het strikt voorziene, wettelijke inningstraject. Onze missie om klanten schuldenvrij te krijgen én te houden, streven we daarmee optimaal na.

Meer weten over onze aanpak? Neem vandaag nog contact met ons op voor de inning van uw facturen.