Panikeert u wanneer u een brief ontvangt van een gerechtsdeurwaarder? De meeste Belgen wel. De brief wordt doorgaans snel in hun vergeetschuif gepropt. Dan is het probleem van de baan, toch? Helaas is dit niet het geval. Uw financiële problemen zullen enkel groeien. Daarom is het belangrijk dat u tijdig een gesprek aangaat met de gerechtsdeurwaarder. Op deze internationale dag van de heldere communicatie vertellen we u graag hoe we u kunnen helpen.

 

Ontving u reeds een brief van een gerechtsdeurwaarder?
Dan werd u waarschijnlijk om de oren geslagen met juridisch jargon. Bij Modero begrijpen we dat zulke brieven geen respons krijgen. Vooraleer u betaalt, wilt u immers weten waarom u iets moet betalen en welke consequenties er zijn indien u niet betaalt. Daarom communiceert Modero duidelijk, laagdrempelig en begripvol. We zorgen ervoor dat de belangrijkste informatie sterk opvalt in onze brieven. We geven uitleg bij het gebruikte vakjargon en we vertellen u meer over de weg die uw dossier zal afleggen. Daarbij informeren we u over eventuele extra (herinnerings- of gerechtelijke) kosten, hoe we deze extra kosten kunnen vermijden en uw opties. Een afbetalingsplan is bijvoorbeeld altijd bespreekbaar. Wanneer de situatie het vereist, wijzen we u ook door naar de correcte schuldhulpinstanties. Op deze manier bemiddelen we tussen u (onze klant) en onze opdrachtgever (de schuldeiser).

Om te bemiddelen heb je beide partijen nodig.
Aangezien heel wat mensen niet op onze brieven reageren, zijn onze gerechtsdeurwaarders genoodzaakt om huisbezoeken in te plannen. Jaarlijks bezoeken ze ongeveer 700.000 klanten. Tijdens dat huisbezoek kan u allerlei vragen stellen en helpt onze gerechtsdeurwaarder u graag verder. Zulk gesprek resulteert doorgaans in een oplossing én grote opluchting voor de klant. Wilt u op een later tijdstip nog enkele vragen stellen over de procedure of uw dossier? Dan kan u contact opnemen met Modero via de gegevens die u terugvindt bovenaan de brief die u ontving. Wij zijn bereikbaar via brief, telefoon, e-mail, ons digitaal klantenplatform of één van onze vele loketten.

Soms durven klanten ons jammer genoeg niet contacteren vanwege een taalbarrière.
Toch helpen we ook anderstalige klanten graag verder. Momenteel kunnen we u in meer dan 25 talen te woord staan. Deze meertaligheid zorgt ervoor dat we klanten beter kunnen informeren en sneller oplossingen vinden. Als gerechtsdeurwaarder vervullen we immers een sociale rol. Het is belangrijk dat we inspelen op nieuwe maatschappelijke uitdagingen. Daarom evalueren we onze communicatie regelmatig en sturen we bij waar nodig.

 

Kortom, Modero wil u informeren en verder helpen. Samen kunnen we een oplossing vinden. Heeft u nog enkele vragen of wilt u uw dossier bespreken? Aarzel dan niet om contact op te nemen met een Modero-kantoor in uw buurt.