Wanneer u vanochtend hoorde dat het complimentendag was, dacht u waarschijnlijk spontaan aan onze zorgverleners. Zij verdienen heel wat complimenten voor hun inzet tijdens de coronacrisis. Deze crisis bedreigt echter niet alleen ons fysiek welzijn. Ook onze financiële gezondheid werd het afgelopen jaar bedreigd.

Toch lieten onze opdrachtgevers en klanten zich van hun beste kant zien. Ook de gerechtsdeurwaarders bleven alle betrokkenen bijstaan met raad en daad. Zij verdienen zeker ook een complimentje in deze tijden.

Debiteuren halen onderste uit de kan

Heel wat bestaande debiteuren contacteerden ons proactief over hun lopend afbetalingsplan. Soms waren hun deelbetalingen niet langer realistisch vanwege de afname in hun inkomsten. Onze medewerkers bekeken situatie per situatie en stuurden waar nodig bij. Na zes maanden werden de herzieningen opnieuw geëvalueerd. Ook vandaag zijn er nog afbetalingsplannen die kritische bekeken en bijgestuurd worden, want de coronacrisis heeft nog altijd een zware financiële impact op heel wat sectoren.

Daarnaast mogen we ook niet vergeten dat de meelevendheid en hulpvaardigheid van onze medemens ons iedere keer weer blijft verbazen. Ook u zag waarschijnlijk een benefietactie voorbijkomen op sociale media of u kocht misschien iets extra’s om onze ondernemers een duwtje in de rug te geven. Iedereen wil samen door deze crisis komen!

Opdrachtgevers zoeken proactief mee naar oplossingen

Aan de start van de coronacrisis in maart 2020 wisten we nog niet wat de immense impact zou zijn. Snel begonnen heel wat mensen onverwacht schulden op te stapelen. Onze opdrachtgevers toonden hier enorm veel begrip voor en zetten spontaan talloze schuldvorderingsprocedures on hold. Zo kregen hun klanten de tijd om hun financiën te herbekijken en bij te sturen waar mogelijk. Er werd meer ademruimte gecreëerd om hulp te zoeken, waardoor heel wat financiële drama’s vermeden werden.

Toch was deze actie voor veel opdrachtgevers niet evident. Zij rekenen immers ook op hun inkomsten en hoe langer die uitblijven, hoe groter de kans dat zij zelf ook in financiële moeilijkheden terechtkomen. Toch toonden zij zich ontzettend solidair en werden er allerlei acties ondernomen om haalbare oplossingen te vinden.

Gerechtsdeurwaarders, medewerkers en partners altijd paraat

Onze Belgische gerechtsdeurwaarders volgen de coronamaatregelen ondertussen op de voet en passen hun dienstverlening continu aan. Dankzij de ondersteuning van heel wat gemotiveerde medewerkers, slotenmakers en politieagenten vinden zij iedere dag betaaloplossingen voor alle betrokken partijen.

Bij Modero versterkt het bestaande groepsgevoel doorheen de lockdowns. Iedereen stelt zich flexibel op bij het telewerken, de uitbreiding van late diensten en de bemanning van ons callcenter. De nood aan financiële begeleiding en aangepaste betaaloplossingen blijft groot. We dragen iedere dag ons steentje bij door zoveel mogelijk realistische betaaloplossingen te zoeken en hulplijnen aan te reiken.

 

We zijn dan ook trots op al onze partners en collega’s. Vanwege hun sociaal engagement en doorzettingsvermogen verdienen ze stuk voor stuk een bloemetje. Complimentendag of niet.