Ik wil met Modero samenwerken

Ben je geïnteresseerd in onze diensten of producten? Of wil je op een andere manier samenwerken? Aarzel dan niet om ons te contacteren.

Producten & Diensten

Modero biedt verschillende tools en diensten aan.
Ontdek Modero

Modero staat voor menselijke bemiddeling en juridische zekerheid

We geloven in de maatschappelijke functie van een gerechtsdeurwaarder, waarbij de focus ligt op zowel het oplossen als het voorkomen van betalingsconflicten.

In 2024 hadden we 598.435 nieuwe dossiers. Dat is een stijging van 18% t.o.v. 2023 (508.097 dossiers). De gemiddelde jaarlijkse toename van nieuw gecreëerde dossiers sinds 2021 is 25%.
2023
508.097
2024
598.435
In 2024 stelde Modero 400+ mensen te werk
40 loketten verspreid over heel België
120.905
Afbetalingsplannen opgestart

Testimonials

Bij onze zoektocht naar een partner die het volledige traject – van de eerste herinnering tot invordering – op een professionele én menselijke manier kon verzorgen, kwamen we bij Modero terecht. En dat bleek een schot in de roos.

Intussen vertrouwen we al twee jaar op hun dienstverlening, en het resultaat is duidelijk merkbaar: onbetaalde facturen worden sneller geïnd, wat onze cashflow positief beïnvloedt.
Wat voor ons écht het verschil maakt, is de combinatie van hun expertise en de slimme tools die ze aanbieden. Patiënten kunnen vlot hun dossier raadplegen en onmiddellijk online betalen – snel, transparant en eenvoudig.

Modero is meer dan zomaar een incassopartner: het is een team dat meedenkt, ondersteunt en altijd klaarstaat. De samenwerking verloopt vlot en aangenaam, en dit elke dag opnieuw.

Stephanie Ledegen Beheerscontrole & Boekhouding
Universitair Ziekenhuis Brussel

De provincie Antwerpen is tevreden over de samenwerking met Modero Gerechtsdeurwaarders. Sinds de start van de samenwerking in 2017 werd zowel voor de fiscale als de niet fiscale vorderingen gevolg gegeven aan de vraag van de provincie om ethisch verantwoord te innen. Modero houdt hierbij rekening dat de kosten die gemaakt worden in verhouding zijn met de kans dat de gelden ook daadwerkelijk kunnen gerecupereerd worden. Daarnaast hebben ze oog voor de financieel zwakkeren in onze provincie, maar zijn ze streng voor wie kan, doch niet wil betalen. De dossiers kunnen van zeer nabij worden opgevolgd via de ICT-webapplicatie van de deurwaarder waarin voor elk concreet dossier in real-time een compleet overzicht wordt gegeven. Wij ontvangen van onze debiteuren weinig of geen klachten over de wijze waarop Modero met hen omgaat.

Stefan Verbruggen Financieel beheerder provincie Antwerpen.
Provincie Antwerpen.
“Dankzij Modero win ik tijd, kan ik mijn werk doen, is de opdrachtgever tevreden, en ik dus ook.”

“Als advocate ken ik als geen ander het belang van een goede gerechtsdeurwaarder. In Modero hebben wij het gerechtsdeurwaarderskantoor gevonden dat eveneens garant staat voor onze visie, missie en waarden: kwaliteit, uniciteit, integriteit, toegankelijkheid, innovatie, dienstverlening op maat en een transparante persoonlijke communicatie. Dankzij Modero Brussel win ik tijd en kan ik mijn werk doen. Ik hoef me niet bezig te houden met nutteloze herinneringen, e-mails met verzoek om een update… Ik word correct op de hoogte gehouden. De opdrachtgever tevreden, en ik dus ook. Kortom: Modero vervult zijn maatschappelijke rol als gerechtsdeurwaarder op een veelzijdige manier, dit maakt het beroep ‘menselijker’.”

Dorien Pellicaen , Master in Taxation
Mister Wolf Advocaten
"een zeer grote flexibiliteit, een maximale stiptheid en correctheid bij de uitvoering"

De Vlaamse Vervoermaatschappij - De Lijn is uiterst tevreden over de samenwerking met Modero Gerechtsdeurwaarders. Er kan terzake worden verwezen naar : een zeer grote flexibiliteit, een maximale stiptheid en correctheid bij de uitvoering, een continue volledige transparantie op alle gebied, een performant geïnformatiseerd beheerssysteem en een strikt houden aan de deontologie en de eigen bedrijfswaarden.

Jozef Reyntjens , Afdelingshoofd juridisch beleid
De Lijn
"het coëfficiënt van de zichtbare fraude daalt gestadig sedert het opstarten van onze samenwerking"

Ook het coëfficiënt van de zichtbare fraude daalt gestadig sedert het opstarten van onze samenwerking. Verder is ook de inningsgraad van de fraude-dossiers via juridische weg gestegen met ongeveer 30% terwijl het percentage zwartrijders de laatste 5 jaren gevoelig gedaald is.

Patrick Van den Houte , Verantwoordelijke Credit & Collection / Finance & Accounting
MIVB
"naast de behaalde resultaten en de administratieve ontlasting valt vooral de sociale benadering naar de wanbetalers toe op"

De samenwerking verloopt correct en stipt, met de nodige flexibiliteit en transparantie naar ZNA toe. Naast de behaalde resultaten en de administratieve ontlasting valt vooral de sociale benadering naar de wanbetalers toe op.

Nathasja Van Bael , Algemeen Financieel Directeur
Ziekenhuis Netwerk Antwerpen
"deze nauwe samenwerking houdt ondertussen reeds meer dan 20 jaar stand"

Onze tevredenheid blijkt ongetwijfeld uit het gegeven dat deze nauwe samenwerking ondertussen reeds meer dan 20 jaar standhoudt (vanaf 1985). Uit vergelijkend onderzoek met de andere universitaire ziekenhuizen en de algemene ziekenhuizen blijkt trouwens dat het UZA zeer goed scoort inzake de effectieve inning van zijn vorderingen. Ongetwijfeld draagt de jarenlange en goede samenwerking bij tot dit succes.

Erlend Van Breusegem , Directeur Administratie en Financiën
Universitair Ziekenhuis Antwerpen