Wat kan ik doen als ik niet kan betalen door aanhoudende financiële problemen?

Gerelateerde producten
KIWI
Bekijk wat het product voor jou kan betekenen.
Modero One
Bekijk wat het product voor jou kan betekenen.

Het antwoord is eenvoudig: contacteer ons!  

Ons doel is dan wel schulden invorderen. We doen dat niet ten koste van alles en iedereen. Wij draaien de logica van invorderen bewust om: we pushen niet naar procedures, maar mikken op een minnelijke oplossing. Wij vertrekken vanuit de mens achter de schuld en willen in de eerste plaats de “waarom” achterhalen. Daarom investeren we in luisteren, overleg en dialoog zodat we haalbare oplossingen kunnen bekomen die mensen daadwerkelijk een perspectief geven om terug controle over de eigen financiën te krijgen. Dit kan gaan van een afbetalingsplan op eigen ritme, een begeleiding via Modero One of een doorverwijzing naar hulpinstanties die je verder kunnen ondersteunen bij het beheren van je financiën.

Modero One is onze interne bemiddelingsdienst, die zich in de eerste plaats richt op mensen met een complexere problematiek dan louter een schuldenprobleem. We zoeken dan samen met partners naar duurzame oplossingen die niet alleen de schuld aanpakken, maar ook de oorzaken erachter. Indien nodig verwijzen we door naar externe organisaties zoals OCMW’s of CAW’s. Modero laat niemand los. Dat is maatwerk in plaats van bandwerk.

Neem dus altijd en eerst contact op met ons. Dat kan op verschillende manieren: aan het loket, via telefoon en e-mail. Of voor wie online dienstverlening verkiest, is er de KIWI-app (in appstore en als webapplicatie) die je in één klik een overzicht geeft van je openstaande schulden en via dewelke je ook een afspraak kan vastleggen. Je kan ook de QR-code op de brief die je ontving scannen en je leidt naar een instructievideo waarmee je ook een afspraak kan vastleggen.

Heb je al contact gehad met het OCMW, zit je in een schuldhulpverlening- of een schuldbemiddelingstraject, breng dan zeker ook je OCMW op de hoogte van de brief die je van ons kreeg zodat de maatschappelijk assistent contact kan opnemen met ons om de verdere stappen te bespreken.

Tip: contacteer ons!